A 90. Párizsi autókiállítás, hivatalos nevén a Mondial de L’Automobile, október 14. és 20. között nyitotta meg kapuit, ezzel ismét reflektorfénybe került az autóipari világban. Az esemény a korábbi, 2022-es kiállítás visszafogott sikertelensége után most ismét új lendületet kapott, és jelentős érdeklődést vonzott mind a látogatók, mind a szakmai közönség körében.
Nemzetközi kiállítók és a kínai autóipar növekvő szerepe
A rendezvényen összesen 48 autógyártó és 158 alkatrészgyártó képviseltette magát a világ különböző részeiből. A látogatók száma meghaladta az 500 000 főt, és mintegy 4 000 újságíró, köztük 1 000 tartalomkészítő is jelen volt, ami azt jelenti, hogy a látogatók negyede külföldi volt. Az esemény különösen a kínai autómárkák megjelenésétől vált színessé: olyan márkák, mint a BYD, Geely, Xiaopeng és Hongqi, különleges modelljeikkel nagy hatást gyakoroltak az európai piacra és felkeltették a közönség figyelmét.
A szalon tematikája is átalakult az évek során; a 2016-os kiállítás még a virtuális valóság kijelzők dominanciájáról volt ismert, ám a COVID-19 világjárvány után inkább az elektromos járműveké és az őket támogató töltési infrastruktúráé lett a főszerep.
A digitális világ szerepe és az autós élmény erősödése
Az esemény nagy népszerűségnek örvendett a digitális térben is: mintegy 5 millió bejegyzés született a közösségi média felületein egy hónap alatt. Serge Gachot, a Párizsi autókiállítás igazgatója elmondta, hogy a szalon a különféle és fiatal közönség számára is érdekes élményt nyújtott, és immár egy valódi médiumként jelent meg, nem csupán egy fizikai eseményként.
Az autókiállításon több mint 3 300 tesztvezetési lehetőséget biztosítottak 10 különböző márka modelljeivel, és a résztvevők mintegy 60%-a jelezte, hogy a következő egy éven belül új autó vásárlását tervezi. Az esemény rámutatott, hogy az autók nem csak közlekedési eszközök, hanem érzelmeket közvetítő és innovációt támogató járművek is.
Konferenciák és szakmai találkozók a jövő autóiparáról
A rendezvény keretében több mint 25 konferenciát tartottak, amelyek közül 12-t a Google és a Boston Consulting Group (BCG) szervezett. Ezek a konferenciák olyan témákat érintettek, mint az autóipar átalakulása, az elektromos járművek forradalma és a fogyasztói elvárások változása. A Párizsi Autóipari Csúcstalálkozón 3 100 szakértő vett részt, és számos iparági szereplő, intézmény és politikai képviselő, köztük a francia elnök és több kormányzati miniszter is jelen volt.
A klasszikus autók és a popkultúra találkozása
A látogatók a szalon ideje alatt megcsodálhattak különböző koncepcióautókat, ikonikus gyűjtői darabokat és lenyűgöző versenyszimulátorokat. Különösen nagy figyelmet keltett a filmekből és tévésorozatokból ismert autók kiállítása: a Pontiac Firebird, a Vissza a jövőbe című filmből ismert DeLorean, valamint a Transformers filmek Bumblebee-je, egy Chevrolet Camaro is kiállításra került. A szalon vendégei között Pierre Gasly és Sébastien Loeb autóversenyzők is tiszteletüket tették.
Az autós élményt további programokkal gazdagították: három lézershow, 30 DJ-szett és koncertek is zajlottak a Radio FG-vel való együttműködésben, ami tovább fokozta a fesztiváli hangulatot.
A siker folytatása: a következő Párizsi autókiállítás 2026-ban
A 2024-es Párizsi autókiállítás sikerének köszönhetően már készülnek a következő, 2026-os rendezvényre, amelyet várhatóan szintén október közepén tartanak majd meg. Az újítások tervezése során a szervezők egy plusz hétvégét szeretnének hozzáadni az esemény időtartamához, hogy még több ember számára tegyék lehetővé a részvételt.
Az idei autókiállítás tehát újra megmutatta, hogy az autók és az autóipar iránti szenvedély nemcsak a közlekedésről, hanem az élményekről, innovációkról és a jövőbe vetett hitről is szól.